Auflistung nach Autor "Schiefer, Gerhard"
Anzeige der Dokumente 1-17 von 17
-
Agricultural Innovation and Service Delivery through Mobile Phones: Analyses in Kenya
Baumüller, Heike (2015-07-21)Mobile phones have become the most ubiquitous telecommunication technology in developing countries. To take advantage of this trend, businesses, government agencies and non-governmental organisations are increasingly turning ... -
Collaborative Working Environments: Group Needs Approach to Designing Systems for Supporting Spatially Distributed Groups
Pankiewicz, Maciej Władysław (2011-02-24)Collaboration in spatially distributed groups requires technological support for mediating collaborative activities and members’ interactions over time and distance. Technology provides multiple tools for supporting ... -
Food Security Monitoring for Developing Countries in the Age of Big Data
Weber, Regine (2020-02-10)Approximately 817 million people are currently estimated to be undernourished and 85 million people across 46 countries are estimated to be in need of food emergency assistance over the course of 2019. Conflict, migration ... -
Foreign Direct Investment in the Agribusiness Sector
Adenäuer, Lucie (2011-06-10)Foreign Direct Investment (FDI) has increased strongly since 2003, especially into the agribusiness sector. This development has rarely been analysed in recent literature. Therefore, this thesis aims at analysing different ... -
The impact of large-scale land-acquisition in East Africa on poverty reduction and the rural economy: Studies in Ethiopia and Uganda
Baumgartner, Philipp W. M. (2017-02-28)There is an increasing interest of acquiring farmland abroad, especially following the food price crisis in 2007/08. East Africa is a hotspot of activities, and given the high prevalence of poor people in the area, impacts ... -
Informationsmanagement im betrieblichen Qualitätswesen: Umsetzung in der Agrar- und Ernährungsindustrie
Hannus, Thomas (2008)Lebensmittelsicherheit, Rückverfolgbarkeit und eine Vielzahl von weiteren Anforderungen an die Qualität von Produkten sowie ihren Herstellungs- und Handelsprozess sind heute entscheidend für den Markterfolg von Unternehmen ...
-
Informationsportale zur Unterstützung wissensintensiver Kommunikation in Kooperationsbeziehungen
Kreuder, Anne Catharina (2004)Die Restrukturierung der Märkte, wachsende Ressourcenengpässe und die notwen-digen Rationalisierungsmaßnahmen reduzieren die Wettbewerbsfähigkeit der Unternehmen des Agrar-/Ernährungssektors. Der Zusammenschluß zu Kooperationen ... -
Preferences for high-value agricultural products in developing countries: Demand analyses for livestock products in Vietnam
Nguyen, Van Phuong (2015-09-01)This thesis comprises three papers that aim to analyze demand for livestock products in Vietnam as a case study for preferences for high value agricultural products in developing countries.
Chapter 2 is based on the ... -
Qualitätskommunikation und Erfolgsfaktoren im Commodity-Marketing: Entwicklungsmöglichkeiten einer Getreidemarke mit regionaler Identität
Meyer, Christian H. (2010-06-10)In der Agrar- und Ernährungswirtschaft konzentrieren sich das Marketinginteresse und damit auch die Marketingforschung im Wesentlichen auf klassische Qualitätsprodukte wie Fleisch oder Bioprodukte sowie auf Nahrungsmittel ... -
A rapid impact assessment approach for decision support in food policy
Novelli, Emanuele (2012-06-12)Under the pressure of many alternative stakeholders’ demands, the food policy maker needs to consider regulatory decisions in order to grant a safe final product for the consumer, as well as to foster the improvement of ... -
Regionalisierte elektronische Marktplätze mit integrierter Qualitätsinformation zur Verbesserung des Marketings landwirtschaftlicher Angebote spezifischer Priorität
Brand, Simone; Fritz, Melanie; Hausen, Tobias; Schiefer, Gerhard (2006)Das Vorliegen von Merkmalen mit vielfältigen Ausprägungen zur Beschreibung eines Geschäftsmodells macht eine Reduktion dieser notwendig. Dazu werden in erster Linie Ergebnisse aus empirischen Analysen verwendet. Exemplarisch ... -
Die Relevanz von Prüfmechanismen in der Lebensmittelwirtschaft: Eine empirische Untersuchung über Qualitätsstandards
Fritzen, Simone (2016-08-29)Rohwaren werden in den Ketten der Agrar- und Ernährungswirtschaft international beschafft. Mangelhafte Transparenz innerhalb der Wertschöpfungskette ist kennzeichnend für die Beschaffungssituation, mit der viele Unternehmen ... -
Strategies for risk oriented inspections between customers and suppliers in agri-food supply chains
O'Hagan, Juliane (2014-05-02)One of the primary outcomes of this thesis has been to develop an assessment model of the operational and organisational structure with regard to the AMOR approach (Alliances for the Mutual Organisation of Risk oriented ... -
Strategisches Qualitätsmanagement in Netzwerken: Entwicklung eines Referenzmodells am Beispiel der Getreidewirtschaft
Poignée, Oliver Kurt (2008)Die Unternehmen der Agrar- und Ernährungswirtschaft sehen sich aktuell mit einer Vielzahl von gesetzlichen und marktbedingten Anforderungen an die Qualität, Hygiene und Unbedenklichkeit ihrer Produkte sowie Prozesse ... -
Stufenkonzept zum Aufbau überbetrieblicher Informationssysteme für das Qualitäts- und Gesundheitsmanagement in Wertschöpfungsketten der Fleischwirtschaft
Schulze Althoff, Gereon (2006)Ziel der Arbeit war die Entwicklung eines Stufenkonzepts, das den Aufbau und die Weiterentwicklung überbetrieblicher Informationssysteme für das Qualitäts- und Gesundheitsmanagement in Wertschöpfungsketten der Fleischerzeugung ... -
Sustainability Information Services for Agri-Food Supply Networks: Closing Gaps in Information Infrastructures
Lehmann, Richard Joachim (2011-07-14)Several global developments (e.g. diminishing production resources, growing demand for bio-energy) and numerous sector-wide crises (e.g. BSE, swine fever, dioxin) have led to a changing attitude of society towards the ... -
Untersuchungen zu Erfolgsfaktoren einer gemeinschaftlichen Getreidevermarktung in NRW unter Berücksichtigung von stufenübergreifenden Qualitätssicherungssystemen und der Einführung regionaler Qualitätsmarken
Meyer, Christian; Fritz, Melanie; Schiefer, Gerhard (2008)In der Agrar- und Ernährungswirtschaft konzentrieren sich das Marketinginteresse und damit auch die Marketingforschung im Wesentlichen auf klassische Qualitätsprodukte wie Fleisch oder Bioprodukte sowie auf Nahrungsmittel ...