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Were the Persian and Muslim Kingdoms Regarded as Advancing the Redemption of the Jews?
Changes in the Four Kingdoms Scheme during the Seventh Century ; (Part 1)

dc.contributor.authorLewy, Mordechay
dc.date.accessioned2025-04-30T14:14:45Z
dc.date.available2025-04-30T14:14:45Z
dc.date.issued05.2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11811/13043
dc.description.abstractThe aim of this study is to present twenty-two Hebrew texts, with translations, relating to the Danielic scheme of the Four Kingdoms. In the scheme, the Fourth Kingdom is considered evil and heralds the End of Days. According to apocalyptic dialectic, there follows a short Messianic age during which evil will be vanquished and the people of Israel will be redeemed, gathering once more in their land; after this, the next world will be established by God. Since the Danielic scheme had canonical status, Jewish poets, sages, and exegetes had to adapt it to the political circumstances of their own times and update their understanding of the Fourth Kingdom. This study focuses on the first half of the seventh century, a period that witnessed the major power struggles involving the Byzantine empire, the Sassanid kingdom, and emergent Islam. These struggles played out in Jerusalem and the Holy Land, among other places. The powerless Jewish population hoped that their Byzantine oppressors would be defeated and initially welcomed their new masters, whether Sassanian (that is, Persian) or Muslim powers, who fuelled Jewish apocalyptical hopes of the approaching redemption; this is reflected in the texts presented here. The harsh reality of Muslim rule,once established, later brought Jewish authors to express their dismay, itself becoming the Evil Kingdom. This study serves to illuminate a lesser-known chapter in Jewish attitudes towards Byzantine Christianity, Zoroastrian Persia, and the emergent Islam.en
dc.description.abstractWurden die persischen und muslimischen Königreiche als Fortschritt für die Erlösung der Juden betrachtet? : Veränderungen im Vier-Königreiche-Schema während des siebten Jahrhunderts
Das Ziel dieser Studie ist es, zweiundzwanzig hebräische Texte mit Übersetzungen vorzustellen, die sich auf das Danielsche Schema der vier Reiche beziehen. In diesem Schema wird das vierte Reich als böse angesehen und kündigt das Ende der Tage an. Nach der apokalyptischen Dialektik folgt ein kurzes messianisches Zeitalter, in dem das Böse besiegt wird und das Volk Israel erlöst wird und sich wieder in seinem Land versammelt; danach wird die nächste Welt von Gott errichtet. Da das Schema des Danielbuchs kanonischen Status hatte, mussten die jüdischen Dichter, Weisen und Exegeten es an die politischen Umstände ihrer eigenen Zeit anpassen und ihr Verständnis des Vierten Reiches aktualisieren. Diese Studie konzentriert sich auf die erste Hälfte des siebten Jahrhunderts, eine Zeit, in der die großen Machtkämpfe zwischen dem byzantinischen Reich, dem Sassanidenreich und dem aufkommenden Islam stattfanden. Diese Kämpfe spielten sich unter anderem in Jerusalem und im Heiligen Land ab. Die ohnmächtige jüdische Bevölkerung hoffte, dass ihre byzantinischen Unterdrücker besiegt würden, und begrüßte zunächst ihre neuen Herren, seien es sassanidische (d. h. persische) oder muslimische Mächte, die die apokalyptischen Hoffnungen der Juden auf die nahende Erlösung nährten; dies spiegelt sich in den hier vorgestellten Texten wider. Die harte Realität der muslimischen Herrschaft, einmal etabliert, veranlasste die jüdischen Autoren später dazu, ihre Bestürzung zum Ausdruck zu bringen, die selbst zum Reich des Bösen wurde. Diese Studie beleuchtet ein weniger bekanntes Kapitel der jüdischen Haltung gegenüber dem byzantinischen Christentum, dem zoroastrischen Persien und dem aufkommenden Islam.
de
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio es presentar veintidós textos hebreos con traducciones que hacen referencia al esquema danielista de los cuatro imperios. En este esquema, el cuarto reino se considera malvado y anuncia el fin de los tiempos. Según la dialéctica apocalíptica, a esto le sigue una breve era mesiánica en la que el mal es derrotado y el pueblo de Israel es redimido y reunido de nuevo en su tierra; después de lo cual Dios establecerá el próximo mundo. Dado que el esquema del Libro de Daniel tenía carácter canónico, los poetas, sabios y exégetas judíos tuvieron que adaptarlo a las circunstancias políticas de su época y actualizar su comprensión del Cuarto Imperio. Este estudio se centra en la primera mitad del siglo II, una época en la que tuvieron lugar las grandes luchas de poder entre el Imperio bizantino, el Imperio sasánida y el emergente Islam. Estas luchas se desarrollaron en Jerusalén y Tierra Santa, entre otros lugares. La impotente población judía esperaba que sus opresores bizantinos fueran derrotados y, en un principio, acogieron con satisfacción a sus nuevos amos, ya fueran sasánidas (es decir, persas) o musulmanes, lo que alimentó las esperanzas apocalípticas de los judíos de una redención inminente; esto se refleja en los textos que aquí se presentan. La dura realidad del dominio musulmán, una vez establecido y que se convirtió en el imperio del mal, llevó más tarde a los autores judíos a expresar su consternación. Este estudio arroja luz sobre un capítulo menos conocido de las actitudes judías hacia el cristianismo bizantino, la Persia zoroástrica y el Islam emergente.sp
dc.format.extent19
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyright
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
dc.subjectBook of Daniel
dc.subjectFour Kingdoms
dc.subjectpiyyutim
dc.subjectmidrashim
dc.subjectapocalyptic texts
dc.subjectBuch Daniel
dc.subjectVier Reiche
dc.subjectapokalyptische Texte
dc.subjectLibro de Daniel
dc.subjectCuatro Imperios
dc.subjecttextos apocalípticos
dc.subject.ddc200 Religion, Religionsphilosophie
dc.titleWere the Persian and Muslim Kingdoms Regarded as Advancing the Redemption of the Jews?
dc.title.alternativeChanges in the Four Kingdoms Scheme during the Seventh Century ; (Part 1)
dc.typeWissenschaftlicher Artikel
dc.publisher.nameEOS Verlag
dc.publisher.locationSt. Ottilien
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.relation.pissn0044-3123
dcterms.bibliographicCitation.volume2025, Band 109
dcterms.bibliographicCitation.issue1-2
dcterms.bibliographicCitation.pagestart116
dcterms.bibliographicCitation.pageend133
dc.relation.urlhttps://eos-verlag.de/zeitschrift-fuer-missionswissenschaft-und-religionswissenschaft/
dcterms.bibliographicCitation.journaltitleZeitschrift für Missionswissenschaft und Religionswissenschaft
ulbbn.pubtypeZweitveröffentlichung


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