Attaining universal accessPublic-private partnership and business-NGO partnership
Attaining universal access
Public-private partnership and business-NGO partnership

dc.contributor.author | Chowdhury, Shyamal K. | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T10:40:09Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T10:40:09Z | |
dc.date.issued | 07.2002 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11811/12358 | |
dc.description.abstract | This paper evaluates two alternative mechanisms, Public-Private Partnership in Peru and Business-NGO Partnership in Bangladesh, that provide rural people with access to telecommunications. The two mechanisms that are examined here are considered as two best practices in the provision of rural telecommunications in the context of developing countries. Under two geographically distinct market segments, rural market characterized by low per-subscriber revenue and urban market characterized by high per-subscriber revenue, the traditional provision mechanisms such as state ownership, regulated monopoly and competitive market structure may not provide universal access to the people living in rural areas of developing countries. Attainment of universal access therefore may require alternative institutions. Based on three criteria of universal service provision: non-discriminatory access, uniform pricing and quality restrictions, the study finds that while the Public-Private Partnership in Peru complies with all of the three criteria, the Business-NGO Partnership in Bangladesh complies with the first two criteria only. With respect to quality, users are less than satisfied with the current level of provision in Bangladesh. The success of the Business-NGO Partnership implies that the replication of such a mechanism might require the pre-existence of an organization with local level knowledge and public good objective. In contrast to that, the Public-Private Partnership ensures the provision of universal access under a written contract, and given the public objective, can attract private providers for rural telecom provisions. | en |
dc.description.abstract | Die vorliegende Arbeit bewertet zwei alternative Mechanismen, Public-Private Partnership in Peru und Business-NGO Partnership in Bangladesh, welche die Landbevölkerung mit Zugang zu Telekommunikationsleistungen versorgen. Die zwei hier untersuchten Mechanismen gelten als Musterbeispiele für die Bereitstellung von Telekommunikation im ländlichen Raum in Entwicklungsländern. Bei zwei geographisch unterschiedlichen Marktsegmenten, von denen der ländliche Markt durch niedrige Einnahmen pro Teilnehmer gekennzeichnet ist, der urbane Markt dagegen durch hohe Einnahmen pro Teilnehmer, kann es sein, dass traditionelle Versorgungsmechanismen, wie etwa Staatsbesitz, regulierte Monopole und wettbewerbliche Marktstrukturen der Landbevölkerung in Entwicklungsländern keinen allgemeinen Zugang ermöglichen. Für einen universalen Zugang wären daher alternative Institutionen erforderlich. Die Studie stützt sich auf drei Kriterien universaler Versorgung (keine Diskriminierung beim Zugang, einheitliche Preisgestaltung und Mindeststandards für die Qualität) und zeigt, dass, während Public-Private Partnership in Peru alle drei Kriterien erfüllt, Business-NGO Partnership in Bangladesh nur die ersten zwei Kriterien berücksichtigt. Hinsichtlich der Qualität sind die Teilnehmer nicht zufrieden mit dem derzeitigen Versorgungsniveau in Bangladesh. Der Erfolg der Business-NGO Partnership deutet darauf hin, dass die Übertragung eines solchen Mechanismus das vorherige Bestehen einer Organisation erfordern könnte, die über lokale Kenntnis verfügt und deren Ziel das Allgemeinwohl ist. Dagegen sichert die Public-Private Partnership die Bereitstellung eines allgemeinen Zugangs in einem schriftlichen Vertrag und kann durch ihre öffentliche Zielsetzung private Anbieter von Telekommunikationsleistungen im ländlichen Raum anziehen. | de |
dc.format.extent | 49 | |
dc.language.iso | eng | |
dc.relation.ispartofseries | ZEF-Discussion Papers on Development Policy ; 48 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ | |
dc.subject.ddc | 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie | |
dc.subject.ddc | 320 Politik | |
dc.subject.ddc | 330 Wirtschaft | |
dc.title | Attaining universal access | |
dc.title.alternative | Public-private partnership and business-NGO partnership | |
dc.type | Arbeitspapier | |
dc.publisher.name | Center for Development Research (ZEF), University of Bonn | |
dc.publisher.location | Bonn | |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.relation.eissn | 1436-9931 | |
dc.relation.url | https://www.zef.de/fileadmin/user_upload/zef_dp48.pdf | |
ulbbn.pubtype | Zweitveröffentlichung | |
dc.version | publishedVersion |