Auflistung nach Klassifikation (DDC) "ddc:370"
Anzeige der Dokumente 21-40 von 55
-
Hochmut und Demut in der angelsächsischen Theologie: Studien zur altenglischen Interpretation von Gregor dem Großen, Orosius, Boethius und Augustin im Frühmittelalter
Müller, Barbara F. (2016-12-16)In ihrer Dissertation vertritt die Verfasserin die Thesen, dass es sich bei den analysierten altenglischen Quellen nicht um wort-wörtliche „Übersetzungen“ der jeweiligen lateinischen Vorlagen handelt, sondern um „theologisierende ... -
How to develop Knowledge and Skills for Mechanization in Africa: Historical examples from the United States and Germany
Daum, Thomas; Huffman, Wallace E.; Birner, Regina (2018-01)Agricultural mechanization is now high on the policy agenda of many African countries, yet few of these efforts emphasize the development of knowledge and skills. However, without the appropriate knowledge and skills, using ... -
How to reduce the impact of mothers’ time demands on children’s diets: Insights from women traders in Ghana
Saleemi, Sundus; Bubune Letsa, Crystal; Owusu-Authur, Johnny; Mohammed, Abubakri; Baah-Tuahene, Sylvia; Yeboah, Marilyn; Omari, Rose (2024-03)Globally, women undertake a larger share of domestic and care work than men. This work is crucial for the provision of goods (e.g. cooked meals) and services (e.g. care) to members of the household including children. In ... -
Imaginaries of a better Chinese society enacted in the revival of Confucian education: An ethnography of living and learning in contemporary classics reading education dujing jiaoyu
Gilgan, Sandra (2020-08-11)Studying Confucian classics is commonly known as core activity in Chinese imperial education – at least for young men who sought a career as government official. When this learning technique reappeared in classrooms of ... -
Impact of personality on educator attitudes towards open educational resources
Tlili, Ahmed; Burgos, Daniel; Stracke, Christian M.; Mason, Jon; Denden, Mouna; Altinay, Fahriye; Nascimbeni, Fabio (2022-12-30)The emergence of open educational resources (OER) represents one of the most significant educational developments in the 21st century. Given their capacity to be freely adapted, re-used, and shared in different contexts, ... -
Impacts of mothers’ time on children’s diets
Saleemi, Sundus; Bubune Letsa, Crystal; Owusu-Authur, Johnny; Mohammed, Abubakri; Baah-Tuahene, Sylvia; Yeboah, Marilyn; Omari, Rose (2024-01)This paper provides insights into how variances in time spent by mothers in home production (i.e., domestic and care work) impact children’s diets. We test the hypothesis that a decrease in the time spent by mothers in ... -
Improving Employment Prospects for Africa’s Rural Youth: Harnessing the potential of the agriculture sector for long-term job creation
Baraké, Evelyn; von Braun, Joachim; Kofol, Chiara (2017-11)Rural youth are an important yet underutilised resource for agricultural growth and economic development in Sub-Saharan Africa (SSA). In rural areas, the prevalence of vulnerable, low-quality jobs constitutes the main ... -
Interculturalidad como praxis educativa comunitaria decolonial: El proceso de la Universidad Intercultural Autónoma Indígena del Cauca (Colombia)
Pinto Niño, Leonor Cecilia; Garcés Amaya, Diana Paola (2022)En las últimas dos décadas han surgido diferentes modelos interculturales desde la academia y los gobiernos latinoamericanos para incorporar a los sujetos ‘otros’ dentro de los proyectos educativos y nacionales más amplios, ... -
Interesse an der Natur bei Kindergarten- und Grundschulkindern: Studien zur Gestaltung und Wirkung des Forschenden Lernens an außerschulischen Lernorten
Weiser, Lara Elisabeth (2020-06-18)Interesse gilt als zentrale motivationale Voraussetzung für das Lernen. Auch für eine gesunde Persönlichkeitsentwicklung ist die Ausprägung und Entwicklung von Interessen notwendig. Bislang ist jedoch kaum erforscht, wie ... -
Interesse an Insekten fördern: Eine Design-Based Research Studie mit Jugendlichen
Kokott, Julian (2023-02-23)Um den Herausforderungen des Rückgangs von Insekten zu begegnen ist es von Bedeutung, das Interesse an Insekten zu fördern. Interesse ist eine wichtige Lernvoraussetzung und zentral für die Bereitschaft, Biodiversität zu ... -
Interesse an Pflanzen fördern: Eine Design Based Research-Studie mit Kindern und Jugendlichen
Tessartz, Amélie Elisabeth (2022-01-27)Obwohl Pflanzen für unsere Ökosysteme unverzichtbar sind, ist das Interesse an diesen Lebewesen bei vielen Menschen gering. Die Förderung des Interesses an Pflanzen scheint von besonderer Bedeutung, zumal das Interesse an ... -
Intergenerational Mobility and the Children of Migrants in Indonesia
Fatimah, Alfariany Milati (2022-02-23)Although there has been substantial increase in human development in Indonesia, individual inequality has not reduced significantly. <br /> This dissertation focuses on intergenerational mobility and its interplay with ... -
Das Inventar der Jómsvíkinga saga und seine deutschsprachige Rezeption
Irlenbusch-Reynard, Michael (2023-07-03)Die Rezeption der <em>Jómsvíkinga saga</em> ist nicht nur jene eines altnordischen Textes als solchem, sondern auch – und in diesem Falle insbesondere – die seines Inventars: Die Saga wird einer gesteuerten Rezeption ... -
Juventud, interseccionalidad, educación y la inserción profesional como derecho
da Silva Cabral, Karla Kely (2022)El objetivo de este artículo es explorar la producción académica sobre el tema de la juventud latinoamericana y sus desafíos en relación a la garantía del derecho a la preparación profesional y su inserción y permanencia ... -
Leveling the playing field for women in African agriculture: Interventions to address gender-based inequalities
Baraké, Evelyn; Njiraini, Georgina; Ngigi, Marther (2020-03)Women provide about 40% of agricultural labour in Africa (albeit with variations across countries), excluding time allocated to livestock, food processing and marketing. Most of that time is spent on crop production. Despite ... -
Märchen – erlebte und gelebte Erziehung
Feyen-Mülhausen, Rose Marie (2011-08-04)In der Dissertation "Märchen - erlebte und gelebte Erziehung" wird gezeigt, wie das in den Märchen dargestellte Erleben, die Ideen und Lebensentwürfe, auf verschiedene Weise, zur Erziehung führen.<br /> Erziehung, wie sie ... -
Mehrsprachigkeit und Lateinunterricht: Überlegungen zum lateinischen Lernwortschatz
Siebel, Katrin (2017)Mit ihrer Studie erschließt Katrin Siebel das weite Feld der Mehrsprachigkeit und deren Didaktik erstmals systematisch für die Schulfremdsprache Latein. Am Beispiel des lateinischen Lernwortschatzes zeigt sie, inwiefern ... -
Das Modernitätspotential der alten Sprachen und ihre Bedeutung für die Identität Europas
Käppel, Lutz (2002) -
Moving from Productivity to Sustainability in Agricultural Education?: Perspectives from Students and Teachers in four African Countries
Yameogo, Viviane; Zossou, Roch C.; Daum, Thomas; Scheiterle, Lilli; Adegbola, Ygué P.; Daudu, Christogonus; Kergna, Alpha O.; Mulinge, Wellington; Nientao, Abdoulaye; Angara, Usman A.; Fatunbi, Oluwole; Birner, Regina (2024-05)It is unclear to what extent environmental and social sustainability goals have been included into agricultural education systems, which have traditionally been focused on increasing agricultural productivity. In sub-Saharan ... -
Die Natur- und Lebenswissenschaften
Becker, Thomas; Rosin, Philip (2018)In der Darstellung der Fakultäten der Universität Bonn und ihrer jeweiligen Fächer und Disziplinen werden 200 Jahre Wissenschaftsgeschichte lebendig. Das Streben nach Erkenntnis und Fortschritt, die Anpassung der ...